mandag 29. august 2011

Ovnsbakt fylt squash

Jeg fikk to store squash med meg hjem sist jeg var hos onkelen min. Han var hagepasser for naboen som var på ferie, og de har squashplanter! Det skal i alle fall jeg ha den gangen jeg får min egen hage.

Til to personer brukte jeg:

2 squash
olje til pensling

innmaten fra squash
300 g kjøttdeig
1 boks hakkede tomater
1 fedd hvitløk
1/2 løk
1/2 ts chilipaste
finhakket persille og timian
salt og pepper
sukker

70-80 g revet hvitost

Sett stekeovnen på 200 grader.
Del hver squash i o på langs og bruk en skje til å skrape ut innmaten. La det være igjen ca 4-5 mm ned til skallet. Pensle squashen med litt olje og forhåndsstek den i ti minutter.

Finhakksquashinnmaten og klem ut litt av vannet i den. Brun opp kjøttdeigen i en dyp stekepanne og tilsett squash, finhakket løk og revet hvitløk. Stek alt sammen til løk og squah er blankt før du heller over en boks med hakkede tomater og har i chilipaste og ca 1 ts sukker. La det koke opp og smak til med salt og pepper, vend inn masse finhakket persille og timian til slutt.



Fordel blandingen i squashhalvdelene og strø over revet hvitost. Gratiner dem i 10-15 minutter til osten er gyllen. Server med en enkel salat ved siden av.
- Vel bekomme :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar