søndag 19. september 2010

Nudelwok med kjøttdeig

''Man tager hva man haver'', er det jeg går etter når jeg skal lage wok. Man kan bruke stort sett hva som helst av kjøtt og grønnsaker, så man trenger ikke å slavisk følge noen oppskrift for at det skal bli godt!

Dette var det jeg hadde denne gangen:
1/2 squash
én rød paprika
én brokkoli
én gul løk
én pakke nudler
én pose woksaus (Spizy Szechuan Tomato - Blue Dragon)
400 g kjøttdeig


Også gjør du slik:
Begynn med å sette på en kjele med vann til nudlene (eller eventuelt ris).
Derettersteker du kjøttdeigen på sterk varme i ei stekepanne eller i en wok. Selv har jeg ingen wokpanne enda, men det fungerer like fint med ei vanlig stekepanne!
Imens kjøttdeigen stekes kan du kutte grønnsakene i den fasongen du ønsker. Jeg kuttet paprika og squash i lange strimler, løken i tynne båter og brokkolien i små buketter.

Når kjøttdeigen er ferdig stekt tar du den til side i en bolle el. og woker grønnsakene raskt i pannen, ha kjøttdeigen tilbake i pannen over grønnsakene og hell over en pose med hvilken som helst woksaus (kan sløyfes). Rør alt godt sammen og la det stå i et par minutter til alt er ordentlig varmt.

Servér med nudler eller ris


Vel bekomme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar